Yaşlanmaların başrolünde yer alançekimine karşı diğer yaşlanmaların başrolünde yer alan yerçekimine karşı cildin çene kenarlarına yığılmasıdır. cildin çene kenarlarına yığılmasıdır. cildin çene kenarlarına yığılmasıdır. cildin çene kenarlarına yığılmasıdır. nedeni yaşlanma ile birlikte cildin çene kenarlarına yığılmasıdır.

Kulak önünden başlayıp, saçlı derinin içerisine bağlı bir kesi rehber ile yüz ve boyun cildi kaldırma operasyonunun hedefi; cilt elastikiyeti iyi, yaşı gençlik sadece liposuction ile boyun inceltilip, boyun açısı belirginleştirmektir. Alınan bilgiye yağlar ile çene ucu, çene kenarları doldurularak belirginleştirilirken, cilt elastikiyeti fazla bozulmamış olan,, boyuna yapılan liposuction işleminin yapılması, kulak altından yapılan kısa kesilerden ile boyun cildi hamak şeklinde uygulanmaktadır.

Hastanemizde genel anestezi uygulanarak yapılmakta olan alt yüz germe ameliyatı 2-3 saat sürmekte olup, 40 yaş ve üzeri kişilere uygulanan estetik operasyondur. Operasyondan 3 hafta öncesi hastanın kan sulandırıcı ilaç ve sigara kullanımını kesmesi gerekmektedir.

Apex Clinic olarak hastanemizde gerçekleştirilen alt yüz germe operasyonu yaşlanmaya engel olunamasa da alt yüz germe ameliyatının sonucu kalıcı olmaktadır. Liposuction ve boyun askıları teknikleri ile gerçekleşen alt yüz germe işlemlerinin süresi yaklaşık 30 dakikada gerçekleşmektedir.
Alt yüz ve boyun germe operasyonlarından morluk ve şişlikler oluşabilir. Oluşan şişlik ve morluklar 1 hafta içerisinde iyileşme gösterir ancak tamamen geçmesi 20 gün sürebilir.

Hastanemizden  hasta operasyondan 1 gün sonra taburcu edilmekte olup, dikişler altı gün sonra alınmaktadır. Operasyondan 2 gün sonra banyo yapabilir. Boyun liposuctionı ve askılama işlemlerinde iyileşme daha süratli olmaktadır. Ancak boyuna uygulanan bandajın 3 gün kalması gerekmektedir. Hastanın 2 ay boyunca boyun masajı yapması gerekmektedir.

Alt yüz ve boyun germe operasyonu sonrasında; gerilen yüz bölgesi fiziksel faktörlerden korumak gerekmekte olup, hastanın ağrı kesicilerin düzenli olarak kullanması gerekmektedir. Yüz bölgesini koruma amaçlı yüz bölgesine temas etmeden giyilebilecek kıyafetleri tercih edilmesi gerekmektedir. Operasyon sonrasında en az 1 ay süre ile mutlaka sigaradan uzak durulması gerekmektedir.