Karşı konulamaz yer çekimi etkisi ile birlikte doğum, emzirme, kilo alıp verme, yaşın ilerlemesi, genetik yapı ve hormonal değişimler gibi faktörlerin neden olduğu kaçınılmaz olan göğüs sarkmalarına meme dikleştirme estetiği uygulanmaktadır.Meme dikleştirme ameliyatı ile sarkmış meme dokusu yeniden şekillendirilip, aşağı doğru bakan meme başları olması gereken konuma getirilmektedir.Apex Clinic olarak hastanemizde uzman doktorlar tarafından uygulanan meme dikleştirme estetik operasyonu ile göğüsler daha dik ve estetik görünüme sahip olmaktadır.

Meme dikleştirme estetiği 18 yaşını tamamlamış hastalara uygulanabilecek bir operasyondur. Meme ultrasonografisi ve mamografi ile göğsün durumu değerlendirilmesi kaydı ile 40 yaş üstü kişilere de uygulanmaktadır.Meme dikleştirme estetiği uygulanacak hastanın doğum sonrası emzirme işlemini gerçekleştirmesi göz önünde bulundurularak operasyon esnasında süt kanalları korunmaktadır.

Meme dikleştirme estetiği meme başından aşağıya doğru inen bir çizgi ya da ters T harfi şeklinde bir kesi oluşturularak, göğsün büyüklüğü, deformasyon derecesi, elastikiyet durumuna bakılarak, doktor eşliğinde karar verilerek, iki ayrı yöntemde gerçekleşen bir operasyon olup, genel anestezi altında yaklaşık olarak 3 saat süren bir operasyondur.

Meme dikleştirme estetik operasyonu uygulanacak hastanın ameliyat öncesi kan sulandırıcı ilaç, sigara, alkol ve bitkisel çayların kullanımını kesmesi gerekmektedir.

Meme dikleştirme operasyonundan sonra oluşan ağrıya, ağrı kesici kullanımı yeterli olacak olup, hissedilen ağrı 1- 2 gün sonra tamamen dinecektir. Hastanemizde meme dikleştirme operasyonu sonrası hasta 2-3 gün aralıklarla kontrol edilecek olup, hastanın 10-12 gün süre içerisinde dikişleri alınmaktadır.

Meme dikleştirme operasyonundan sonra hasta tenis ve yüzme gibi sporlardan uzak durmalıdır. Bu sporlar göğüs kaslarını zorlamaktadır. Operasyon sonrası 3-4 hafta süre içinde ağır cisimler kaldırmamalı, mecbur kalmadıkça kollarını yukarıya kaldırmamalı, ilk 1 hafta araba kullanmamalıdır.

Hasta operasyon sonrası ilk 15 gün terlemekten kaçınmalı,4-6 hafta göğüsleri direkt güneş ışığından korumalı,3 ay boyunca balensiz sütyen kullanmalıdır. Operasyondan 3- 5 gün sonra hasta banyo yapabilir. Kesi izinin sorunsuz iyileşmesine yardımcı olacak bantlar ve merhemler kullanabilir. Operasyondan sonra 1 hafta boyunca cinsel ilişkiye girmekten uzak durmak gerekmekte olup, 6 hafta boyunca göğüsler darbe ve temastan korunmalıdır.