Alt göz kapakları, yanaklar ve elmacık kemiklerinin oluşturduğu orta yüz bölgesi yüzün karakteristik görüntüsünün oluşmasında belirleyici unsur olup, bu bölgedeki kemikler en zayıf ve en erken eriyen kemik gurubudur. Erimenin artması ile birlikte kemik iskeletini saran yumuşak dokular gevşer ve yaş, dış etkenler, genetik yatkınlık gibi nedenlerle zayıflar, bozulur. Yanaklar ve elmacık bölgeleri sarkmaya gözaltlarındaki dirilik yok olmaya mahkum olur. Bu bölgedeki dokuların yer çekimi doğrultusunda aşağı doğru yer değiştirmesi ve yaşlanma ile birlikte, sarkmalara bağlı olarak yüzünüz kare veya dikdörtgen şeklini almaktadır. Orta yüz bölgesinde oluşan estetik bozukluklara güneşin etkisi ve yerçekimi büyük etken olmaktadır. Orta yüz bölgesinde oluşan bu estetik bozukluklar yüze yorgun bir ifade kazandırdığı gibi, kişinin psikolojik ve sosyal hayatını da etkilemektedir.

Dolgunluğu azalmış ve sarkmış yanaklar, alt göz kapaklarında torbalanmalar, derin çizgiler veya silikleşmiş bir şakak oluşumu gibi estetik sorunların çözümü ApexClinic olarak hastanemizde uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilecek olan orta yüz germe operasyonu ile mümkündür.

Yaşlanmaya engel olunamasa da orta yüz germe ameliyatının sonucu kalıcı olup, ameliyat askı, yağ enjeksiyonları, yanak protezleri gibi işlemlerle kombine edilerek uygulanmaktadır. Orta yaş ve üzeri kişilere uygulana orta yüz germe operasyonu ile daha genç görünen bir yüz yapısına sahip olabilirsiniz. Hastanemizde uygulanacak olan orta yüz germe operasyonu genel anestezi uygulanarak yapılmakta olup, 1-3 saat sürmektedir.

Operasyondan 1 hafta öncesi hastanın kan sulandırıcı ilaç ve sigara kullanımını kesmesi gerekmektedir. Orta yüz germe operasyonundan 4 saat sonra hasta yemek yiyebileceği gibi yatağından kalkıp yürüyebilir. Yüz bölgesinde oluşan gerginlik nedeniyle hissedilen ağrıya ağrı kesiciler yeterli olacaktır. Hasta operasyonun 1 günü taburcu edilmektedir.

Operasyon sonrası yüz bölgesinde oluşabilecek ödem ve şişkinlik yaklaşık 2-3 hafta içinde bütünüyle geçmektedir. Hasta operasyondan 1-2 gün sonra yıkanabilir ancak ameliyat sonrası ilk 2-3 gün yüze bandajlama uygulanmaktadır.

Hasta yaklaşık 1 hafta içinde günlük yaşamına dönebilir. Orta yüz germe ameliyatı sonrasında; gerilen yüz bölgesi fiziksel faktörlerden korumak gerekmekte olup, hastanın ağrı kesicilerin düzenli olarak kullanılması gerekmektedir.

Yüz bölgesini koruma amaçlı yüz bölgesine temas etmeden giyilebilecek kıyafetleri tercih etmesi gerekmektedir. Operasyon sonrasında en az 1 ay süre ile mutlaka sigaradan uzak durulması gerekmektedir.