Yer çekimi, güneş ışığı ve yaşın ilerlemesi, mimiklerin de etkisi ile birlikte yüzümüzdeki ifadeyi etkileyen kırışık ve sarkmalara maruz kalmak kaçınılmaz. Alın germe, üst göz kapağı ameliyatı, kaş kaldırma, şakak germe gibi uygulanan işlemler üst yüz bölgesindeki estetik sorunları Apex Clinic olarak hastanemizde uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilecek cerrahi operasyonla ortadan kaldırmaktadır.

Yüz germe, deri altında kalan ve mimik kaslarımızı içeren tabakanın uygun şekilde dikilerek gerilmesi ve şekillendirilmesi işlemidir. Yüz germe estetik operasyonu ile hastanın ihtiyacı doğrultusunda alın germe ve kaş kaldırma işlemleri yapılmaktadır. Üst göz kapağındaki fazla cilt ve yağ dokusu çıkarılıp, saçlı deri içinden yapılan kesilerle girilerek alın ve şakak germe işleminin uygulandığı üst yüz germe operasyonunda daha küçük ve kolay işlemler olan üst göz kapağı bleferoplasti, açık veya endoskopik alın germe, askılama teknikleri uygulanmaktadır. Tam yüz germe operasyonları, kulak önünden başlayıp kulak arkasından dönen ve oradan saçlı derinin içerisine uzanan bir kesi yardımı ile cilt kaldırılması yardımıyla olur.

Orta yaş ve üzeri hastalara uygulanan üst yüz germe operasyonunun sonucu kalıcı olsa da yaşlanma devam edecektir. Genel anestezi uygulanarak yapılmakta olan üst yüz germe ameliyatı 1-3 saat sürmekte olup, operasyon sonrasında estetik işlem uygulanan alana konan drenler 24-36 saat sonra çekilmektedir. Operasyon sonrası hastaya giydirilen yüz germe korsesi 1 hafta boyunca çıkarılmamalıdır. Operasyondan 1 hafta öncesi hastanın kan sulandırıcı ilaç ve sigara kullanımını kesmesi gerekmektedir.

Üst yüz germe operasyonundan 4 saat sonra hasta yemek yiyebileceği gibi, yatağından kalkıp yürüyebilir. Yüz bölgesinde oluşan gerginlik nedeniyle hissedilen ağrıya ağrı kesiciler yeterli olacaktır. Hasta operasyonun 1 günü taburcu edilmektedir. Operasyon sonrası yüz bölgesinde oluşabilecek ödem ve şişkinlik yaklaşık 2-3 hafta içinde bütünüyle geçmektedir. Hasta operasyondan 1-2 gün sonra yıkanabilir ancak ameliyat sonrası ilk 2-3 gün yüze bandajlama uygulanmaktadır. Hasta yaklaşık 1 hafta içinde günlük yaşamına dönebilir.

Apex Clinic olarak hastanemizde gerçekleşen üst yüz germe ameliyatı sonrasında; gerilen yüz bölgesi fiziksel faktörlerden korumak gerekmekte olup, hastanın ağrı kesicilerin düzenli olarak kullanılması gerekmektedir. Yüz bölgesini koruma amaçlı yüz bölgesine temas etmeden giyilebilecek kıyafetleri tercih etmesi gerekmektedir. Operasyon sonrasında en az 1 ay süre ile mutlaka sigaradan uzak durulması gerekmektedir.