Yüzün kemik yapısının yüz güzelliğinde önemi büyük olup çekici ve güzel görünümde başrolü üstlenmektedir. Elmacık kemikleri ve çene kemiğinin belirginliği yüz görünümü estetik kılmaktadır. Cilt, doku ve iskelet yapıdan oluşan yüzün kemik yapısı kalıtımsal olarak ya da sonradan yaşanılan kanser veya kazalar sonrasında yüz iskeletinde deformasyonlar meydana gelmektedir.
Burundaki şekil bozuklukları, çene belirsizliği, yanak çöküklüğü, alın çıkıklığı estetik görünümü etkileyen en sık görülen estetik sorunlardır.

Yanak, elmacık kemiği, burun, alın ve çene bölgelerinde oluşan deformasyonlar kişinin psikolojisini etkileyerek sosyal yaşantıdan uzaklaşmasına, utanmasına, depresyona girmesine neden olabilir.
Bu sorunlardan kurtulmak isteyen hastalar için yüz protezleri alternatif bir seçenektir.Ve bu seçenekler ApexClinic olarak hastanemiz tarafından sağlanmaktadır.

Yüzü dengelemek ve güzelleştirmek için kullanılan protezler daha çok yanak ve çene bölgesine uygulanırken, burun kemiği problemlerinde ise kişinin kendi kemik ve kıkırdağından faydalanılmaktadır. Elmacık kemiği estetiğinde deprotez uygulanabileceği gibi çene kemiği estetiğinde ise çenenin uç ve yan kısımlarına protez eklemesi yapılabilir.

Silikon veya polietilenden üretilen ve estetik cerrahide kullanılan yüz protezlerinin vücuda herhangi bir yan etkisi olmamaktadır. Protez malzemeleri küçük kesilerden rahatlık ile yerleştirilebilecek ürünlerden kullanılmaktadır. Yüz protezleri ağız içi ya da çene altından ufak kesilerin içinden yerleştirilirken, silikon protezler direkt yerleştirilmektedir. Ancak polyethylene protezler genellikle vida ile kemiğe sabitlenmektedir.

Yüz protezleri operasyonu hastanemizde işlemin boyutuna, hastanın ve cerrahın seçimine göre lokal ya da genel anestezi altında yapılmakta olup, ortalama ameliyat süresi 1-3 saat arasında değişmektedir.
Operasyondan 3 hafta önce hastanın sigara ve alkol kullanımının kesmesi gerekmekte olup, 1 hafta öncesinden kan sulandırıcı ilaçlar kullanmamalıdır.
ApexClinic olarak hastanemizde gerçekleştirilen yüz protezi ameliyatından 4 saat sonra hasta yemek yiyebilir, yatağından kalkıp yürüyebilir. Operasyon sonrası yüz bölgesinde gerginlik nedeni ile hafif bir ağrı olacağından ağrı kesici kullanması yeterli olacaktır. Yaklaşık 1 hafta içerisinde günlük yaşamına dönebilecek olan hastaya ameliyat sonrası 2-3 gün yüze bandajlama uygulanır. Hasta 2-3 gün içerisinde banyo yapabilir. Yüz protezi operasyonundan sonra yüz bölgesinde oluşabilecek ödem ve şişlik 2-3 hafta içerisinde iyileşmektedir.