Kadınlarda 9-14 yaşları arasında meme gelişimi başlayıp, memeyi oluşturan süt bezleri, bağ doku ve yağ dokularının gelişimi genetik ve hormonal faktörlere bağlı olarak tamamlanmaktadır.

Anneliğin, kadınlığın sembolü olan göğüsler vücut estetiğini vurgulayan en önemli organlarımızdan biridir. Genetik sebepler nedeniyle küçük olan göğüsleri büyütmek ya da vücut hatlarına uygun olmayan ölçülerdeki göğüsleri vücut hatlarına uygun hale getirmek amacıyla yapılan meme büyütme estetiği ile dış görünümünüzde çekici bir görüntüye sahip olacağınız gibi, giysi seçiminde ve kullanımında yaşayacağınız zorluklar tamamen ortadan kalkacaktır. Apex Clinic olarak hastanemizde uzman doktorlar tarafından gerçekleştirilecek olan meme büyütme estetiği ile özgüvenin geri sağlanmasında katkılar sağlıyoruz.

Kilo alıp vermelere bağlı ya da doğum ve emzirme dönemleri sonrası memelerin dolgunluğunu kaybetmesine bağlı içi boşalmış ve yumuşamış bir görünüm kazanmış olması durumlarında 18 yaşını doldurmuş, ameliyata herhangi bir engeli olmayan hastalara meme büyütme estetiği uygulanmaktadır. 40 yaşın üstündeki hastalarda ise meme ultrasonografisi ve mamografi ile göğüs değerlendirilip, operasyon için karar verilirken, 50 yaş üstü kişilerde sağlığı elverdiği sürece meme büyütme estetiği uygulanmaktadır.

Hastanemizde genel anestezi ile yapılan meme büyütme estetik operasyonu 1,5-3 saat sürmekte olup, operasyon protezi yerleştirmek üzere meme altı kıvrımından, meme başı çevresinden ya da koltuk altından yapılacak olan kesi ile olmaktadır. Hastanın istekleri, anatomisi, konulacak protezin tipi ve boyutuna ve cerrahın tercihine göre kesi yeri farklılık gösterebilmektedir. Meme ve göğüs kafesinin yapısı, kişinin boyu, kilosu ve beden ölçüleri protezin boyutunu belirlerken dikkate alınması gereken unsurlardır. Meme büyütme estetiğinde kullanılan protezler yuvarlak ve damla model olmak üzere iki guruba ayrılmaktadır.

Meme büyütme estetik operasyon uygulanacak hastanın ameliyat öncesi kan sulandırıcı ilaç, sigara, alkol ve bitkisel çayların kullanımını kesmesi gerekmektedir.

Hastanemizde operasyon bitiminde göğüslere pansuman uygulanmakta olup, hasta birkaç saat içinde ayağa kalkabilmekte, operasyondan bir gün sonra taburcu edilmektedir. Operasyon sonrası hissedilecek olan ağrı 2. gün son bulacak olup, hissedilen ağrı ağrı kesici ile tedavi edilmektedir.
Operasyon sonrası gergin olan göğüsler zaman içerisinde gerginliğini yitirecek olup, şişme ve renk değişikliği birkaç gün içerisinde yok olmaktadır. Operasyon esnasında oluşan kesi izleri ortalama bir yılda son halini alacak olup, ten rengine dönecektir.

Operasyondan sonra hasta tenis yüzme gibi sporlardan uzak durmalıdır. Bu sporlar göğüs kaslarını zorlamaktadır. Operasyon sonrası 3-4 hafta süre içinde ağır cisimler kaldırmamalı, mecbur kalmadıkça kollarını yukarıya kaldırmamalı, ilk 1 hafta araba kullanmamalıdır.

Hasta operasyon sonrası ilk 15 gün terlemekten kaçınmalı,4-6 hafta göğüsleri direkt güneş ışığından korumalı, 3 ay boyunca balensiz sütyen kullanmalıdır. Operasyondan 3- 5 gün sonra hasta banyo yapabilir. Kesi izinin sorunsuz iyileşmesine yardımcı olacak bantlar ve merhemler kullanabilir.Operasyondan sonra 1 hafta boyunca cinsel ilişkiye girmekten uzak durmak gerekmekte olup, 6 hafta boyunca göğüsler darbe ve temastan korunmalıdır.

Uzun yıllar üniversitelerde yapılan araştırmalar sonucu meme büyütme estetiğinde kullanılan protezlerin meme kanserine yol açmadığı saptanmış olup, emzirme için engel oluşturmamaktadır. Ancak meme büyütme estetik operasyonu uygulanan hastanın iyileşmenin tamamlanabilmesi açısından ameliyattan sonraki 6 ay içinde hamile kalınmaması önerilmektedir.